2012. július 24., kedd

TOOTH FAIRY

Nem emlékszem rá, hogy az én gyerekkoromban lett volna fogtündér, de az én gyerekkoromban ugye még kerék sem volt az autókon, szóval ez nem mérvadó. Mindenesetre erősíti ezt a tündér-varázslat-fantázia-angyal vonalat, amire meg minden gyereknek (felnőttnek) szüksége van, ezért én ezt támogatom. Bár egyik kedves blogom (amiről majd még írok, mert nagyon érdekes, ez a Radical Homemakers honlapja) legújabb bejegyzése pont arról szól, hogy elmondja egy erdei sétán a kislányának, hogy nincs se Mikulás, se húsvéti nyúl, se fogtündér, de az egy jóval nagyobb kislány, és ez a téma nagyon szépen, finoman van leírva, persze az "eljárással" és annak értelmével lehet vitatkozni...(részlet a bejegyzésből)
“Mom!” She exclaimed, “Why are you telling me all this?” Upholding cultural myths can grow tiresome for parents. Prattling on to our kids, pretending to believe things we don’t may seem charming at first, but after a while, it makes me feel like a liar. But that’s not the full reason for my disclosure. My heart was open, and there was no closing it at this point.
Because there is real magic in this world, Saoirse,” I rushed on, tears coming to my eyes as I went on, “And I’m afraid that if you believe that things like Santa Claus, the Easter Bunny and the Tooth Fairy are real because I told you, and then someone else tells you that they aren’t, that you’ll think the other things we believe aren’t real, either.”
 Tehát saját meggyőződésből van most már fogtündérünk is, aki immár a 2. fogat vitte magával, és ahogy olvastam, olyan kultúrkörben, ahol ennek hagyománya van, pénzt hoz, de saját hatáskörben én ezt megváltoztattam "kis ajándékra". Ez mindegy, mi, kicsi legyen és jelzésszerű, a lényeg az, hogy egy kis bigyuszba betesszük a fogacskát, a párna alá rejtjük a foggal együtt, reggelre a fogtündér elviszi azt, és hoz helyette ajándékot. Namármost, volt némi diszkusszió arra vonatkozóan Kamcsival, hogy akkor most vajon a fogat kiveszi-e a tartókából a tündér, és a tartókát otthagyja, ÉS ad ajándékot, vagy tartókástul viszi el a fogat ÉS hoz ajándékot, továbbá az elvitt fogaknak mi lesz a további sorsa. Huh, de nehéz saját mitológiát gyártani...
Végül arra jutottunk, hogy vélhetőleg úgy van ez, hogy a tündér elviszi a tartókát, benne a foggal, valahol, egy helyen, ahol lakik, összegyűjti, és ha mind a 20 kiesett, egy csomagban visszaszolgáltatja az egészet az immár csontfogakkal rendelkező alanynak. Ez 20 tartókát jelent. Akkor gyártunk 20 tartókát, nincs mese. Vagyis van.
Persze, másokat is foglalkoztat ez a téma, ezekből a megoldásokból is linkelek, de előbb íme az érintett tündérke, és a fogtündér-fogtartókánk, a kettes számú:


Kicsit nagyképűen tutorialnak is nevezhetném az elkészítésének a leírását:
1. Levágunk egy kb 11 cm hosszú és 4 cm széles gyapjúfilc anyagot, esetleg cikk-cakk ollóval. A tartóka 4x4 cm-es lesz így, a maradék 3 centis részt pedig háromszög alakban vágjuk le, és összehajtjuk, mint egy borítékot.
2. Az egyik 4x4 cm-es részre rávarrjuk a fogat, a következőképpen (mivel ez filc anyag, ennél mindegy, hogy színe vagy visszája): találomra rajzolunk egy papírra egy fogat, nekem elsőre sikerült. ezt kivágtam, és átrajzoltam egy mindkét oldalán ragasztós papírfóliára (Vliesofix) és magára a filcre is. Egyből a Vliesofixre is lehet rajzolni, aki bátrabb grafikus. Mivel ez vasalással rögzül, rávasaltam a fog-filcre, lehúztam a másik oldaláról a papírnak a fóliát, majd a tartókára is rávasaltam. Ez csak a rögzítéshez kell, ezt utána körbevarrtam varrógéppel, a legkisebb cikk-cakk öltéssel (vagy kézzel).
3. Összevarrjuk a tartóka két oldalát géppel, vagy kézzel.
4. Apró lukat vágunk a boríték háromszögének a sarkába és abba részbe, amire ráhajlik.
5. Belefűzünk mindkét lukba egy saját festésű gyapjúfonalat (hehe, ez csak vicc volt), és masnit kötünk.
6. Jöhet a fog!

Mások nagyszerű és igényes megoldásai:

Ez egy gyönyörű Waldorf-tündér, a képet nem tudom betenni, itt a link.
Ez hasonlít az enyémhez, pedig esküszöm, nem lestem.
Ez meg egy valódi, kis méretű párna, ízlés szerint alakítható, az ötlet a lényeg, van leírása is:
Nemrég vettem egy DVD-t is, a Fogtündér kisegér címmel, ez egy elég hosszú és szövevényes animációs történet, nekünk tetszett.
Azt hiszem, ki is merítettem a témát, várjuk a harmadik fogat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásodat ellenőrzés előzi meg:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...