2012. augusztus 19., vasárnap

FERDEPÁNT

Előfordul, hogy meg akarok tanulni valamit, de mivel szinte mindenben self-taught vagyok, elég rögös út vezet odáig, hogy normális és esztétikus eredményre jussak. Vannak ötletek, amik az elején nagyszerűnek tűnnek, aztán mikor egy csomót szenvedtem vele, kiderül, hogy ugyanezt sokkal kevesebb ráfordítással is meg lehetett volna valósítani.
A téma most a ferdepánt. Ez egy olyan varrós dolog, amit sok esetben lehet bevetni, mert jól néz ki, feltéve, ha megtanultunk róla mindent.
Vannak a készen kapható ferdepántok, ami jó, hogy van, de egyrészt drága, sokféle minőségű, és sokszor pont nem olyat akartunk, mint amilyen kapható. Ilyenkor először is el kell készíteni a ferdepántot, majd bevasalni, és utána még valahogy fel is kell varázsolni az anyagra.
Most már tudom, hogy ez is egy külön vallás, olyan sok forrásból hallottam nagy biztonsággal kijelenteni, hogy márpedig ferdepántot ÍGY kell felvarrni. Na nem baj, mert én kb. az összeset végigpróbáltam, és csekély tapasztalatomat foglalnám össze a témában.
Sok forrást találtam a Pinteresten is, meg hát tanultam is a ferdepánt felvarrását, ezek közül azokat mutatom vagy linkelem, amik végül beváltak.

Először is a ferdepántnak valót valahogy fel kell vágni, van több lehetőség, nekem ez tetszett.
Volt egy olyan szofisztikált megoldás is, hogy varrjam össze elcsúsztatva az anyagot csővé, mert úgy vághatok belőle "végtelen" pántot, ez katasztrofálisan sikerült.
 Aztán össze kell varrni folytatólagos szalaggá az anyagot, a részek összeillesztéséhez itt találtam hasznos tanácsot. Ugyanez a blogger, aki mellesleg molekulárbiológus, fejlesztette ki azt a nagyszerű eszközt, amellyel ingyen készíthetünk ferdepántot (bias tape). Én lelkesedem a nagyszerű eszközök iránt, de ezúttal a nagyszerű eszköz elkészítésére szánt idő egyértelműen drágábbnak bizonyult, mint megvenni a 2pár ezer (1-3.000) forintos célszerszámot. Hogy ne izguljon senki feleslegesen, természetesen végül meg is vettem.
Azért jól elszórakoztam ezzel a origamis dologgal is:




Két méretű ferdepánthoz való PDF tölthető le ingyenesen, és tényleg lenyűgöző a kidolgozottsága az eszköznek is és a tutorialnak is. Ami furcsa, hogy még működik is, szóval lehet, hogy sokat dolgoztam vele, de tökéletes lett a végeredmény a papírral is.
Aztán az utolsó lépés, hogy hogyan kerül fel a ferdepánt az anyagra. Nem részletezem, milyen javaslatok vannak erre, nekem ez tetszett a legjobban. Ha van igény rá, leírom, szerinte hogy kell csinálni.

Varrtam is egy apróságot, hogy kipróbáljam, azóta született szebb megoldás is, ennél is csak az a lényeg, hogy gyakorolni kell.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásodat ellenőrzés előzi meg:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...