2012. április 1., vasárnap

A KLUB - "És ti mennyire vagytok alterok...?"

Volt egy Klub. Úgy hívták, Budaörsi Babahordozó Klub. 3 évig szerveztem, minden hónapban egyszer, általában szombaton kerül rá a sor. Az idők folyamán több helyszínen is működött. Olyan sok mindent elmondtam már róla, hogy nem sok szó maradt, ezt is csak mementónak szánom: volt, és fontos volt, büszke vagyok, rá is, meg az utóéletére is, meg azokra, akiket inspirált. Az első Babahordozó Klub volt Magyarországon, 2008. márciusában találkoztunk először, néhány anyuka, néhány gyerekkel. Képes beszámolók még az ősklubokról ittitt, itt és itt.
Az "újkori" Klubokról pedig beszámolók itt, itt, itt és itt.
Szép idők voltak, sokan még ma is visszavárják, de a múlt maradjon csak a helyén, az emlékeinkben.
A Mamami fórum adott otthont a virtuális szervezéseknek, olyan sok minden volt... Minden hónapnak volt szervezős topikja, kajahozós topikja, hordozókölcsönzős topikja, fotóstopikja, ... Idétlenségtopikja is:) Gyűjtő itt.
Nehéz elmondani, mit is jelentett ez a havi kis összejövetel. Kívülről valószínűleg teljesen hülyeségnek tűnik, hogy egy csomó ember elöl, hátul babával tart egy ilyen rendezvényre, de mondhatom, ezek tökéletesen ideológia- és sallangmentes találkozók voltak mindig is, amit sokan vártak, ahol jól érezték magukat. Azóta rengeteg helyi Klub alakult, és működik nagy sikerrel. Régen még a legtávolabbi városból, sőt külföldről is eljöttek, hogy részt vehessenek rajta. A legtöbben akkor voltak, amikor mintegy 200 főt számoltunk a kiadott tombolajegyek alapján.
Azt hiszem, talán az volt a szép benne, hogy spontán dolog volt, amit ennek ellenére nagyon nehéz volt koordinálni, és nagyon sok munkát adott. Önmagát építette, nekem meg keretek közt kellett tartanom, amennyire lehetett, de az a sok érdek nélküli lelkesedés (meg néhány érdekes :D) tartotta életben, és fejlesztette tovább. Még mindig nem mondtam, miről is van szó, ugye? Hát azért, mert nem tudom leírni. Túl sok minden volt. Pionírság, program, barátság, kikapcsolódás, összefogás, olyasmi, aminek van értelme.
Rengeteg fotóm van 3 év klubjairól, be sem lehetne tenni, olyan sok, néhányat mégis kiválasztottam: vagy egy hangulatot tükröz, vagy jó visszaemlékezni rá. Én ezzel zárom le ezt a gyönyörű időszakot:


Egy bejegyzés erejéig változtatnék a szokásomon, miszerint nem animáljuk mesterségesen a kedves olvasókat, és megkérek minden érintettet, ha van kedve, írja meg itt megjegyzésben, vagy a Rebaba FB oldalán, hogy mire emlékszik szívesen a Klubbal kapcsolatban!

11 megjegyzés:

  1. Az elfogadó légkörre, a sokféleségre... "Alter" vagy csak normális emberekre... A nekem fura egészséges batyukajákra...
    Kamcsatkára, az indián asszonyra ;) (ha nem is az, nekem azt jelenti :))

    VálaszTörlés
  2. Rengeteg babafotóra, amiket ott készíthettem.
    Például ezekre:
    http://www.gelleri.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  3. Hű, mennyi baba egy helyen :) !
    Nem tudom ki hogy van vele, de én annyira szeretem látni az apa-baba képeket :) ... Az anya-baba már olyan "megszokott", de az "apa-baba" olyan különlegesek, egészen más atmoszférájúak, mint az anyások :) ...

    VálaszTörlés
  4. Az egység-élményre emlékszem. És hogy mennyi megerősítést kaptam ahhoz, hogy kifelé is képviselni tudjam, amit belül fontosnak tartok. Emlékszem, mindig mennyire készültem, és mennyire emelkedetten jöttem el. Köszönöm!

    VálaszTörlés
  5. Pynky, köszönöm! Örülök, hogy tovább szervezed!
    Péter, én meg arra, hogy a fotók láttán sok nem-hormonálisan-befolyásolt-kismama is simán elbőgi magát a szépségtől! De arra is, hogy van még, ahonnan ez jött;)Nem tudtam, hogy van blogod is.
    Blithe, látod, én is azért raktam be ennyi apukás képet, mert kifejezetten kiemeli a férfiasságot az, ha baba van náluk:) Az egyik hivatkozott régi posztban még több apukás kép van!

    VálaszTörlés
  6. Hát mire, mire, sokmindenre :) de leginkább a "jó itt, jó veletek" érzésre. Meg az első rácsodálkozásra, hogy bakkkkker, ilyen szép kendők is vannak a világon???? :D

    (ha ráérsz, nézz be hozzám, van nálam egy izé neked. Mármint a blogon)

    VálaszTörlés
  7. megyek Macykám:)
    egyébként annyira belterjesen gondolkodtam, hogy meg sem magyaráztam a bejegyzés címét: ezt a "és ti mennyire vagytok alterok...?" kérdést az egyik apuka tette fel a másiknak az egyik régi klubban, és egyikünk meghallotta véletlenül: azóta már sokszor röhögtünk ezen, amikor felidéztük:) Minden benne van: a jelenlévő, kissé szorongó apukák sorstárskeresése, hogy próbálja feltérképezni, hogy ez most normális-e, hogy ő itt tölti a szombatját, a feltételezés, hogy az biztosan nem normális, aki a hátán cígöli a gyerekét és nem eldobható pelenkát használ, meg hát az is, hogy ők itt most megismerkedtek, és lehet, hogy egy családi barátság alakult ki belőle, mint ahogy nekünk is:) Nagyon sok barátot szereztem, és rengeteg kedves ismerőst.
    Persze aki már tudta, hova jön, tökéletesen tisztában volt vele, hogy nagyon sokfélék vagyunk, nem aggódott azon, hogy most milyen szektába került bele :D
    Ahogy messzebb kerül az emlék, annál több, eddig nem észlelt rétege válik értékessé számomra.

    VálaszTörlés
  8. Maczy, én vagyok gyenge, vagy miért nem tudok hozzászólni a posztodhoz??? köszönöm szépen a díjat, de "soha, semmilyen körülmények között" (ez Alekosz volt, bár tudom, egy jó kötődő nevelő nem néz tévét :D) nem játszom:D Én inkább csak büszke mosollyal szoktam nyugtázni, ha díjat kapok, játékra még senki sem tudott rávenni...;)
    De kíváncsivá tettél, mi az az AHA érzés, amiről írtál?

    VálaszTörlés
  9. Kétszer mentem Egerből, és nem felejtem el, amikor Te jöttél a mi egri klubunkba. Kívülről?
    A rengeteg házilag készített finomság a táblákkal: tejmentes, tojásmentes...
    A soha nem látott arcok, akikkel már rengeteget beszéltem neten, de a névhez nem tudtam kapcsolni csak a történeteket....
    A tombolahúzás izgalma...
    A rengeteg hordozó, a kavalkád...
    Beszélgetés Orsi6-tal, sokat, a padlón ülve....
    Hogy nem lehetett nem olvasni a klubos topicokat, még, ha nem is tudtunk elutazni...

    VálaszTörlés
  10. én a klbos topikok bulihangulatára emlékszem vissza szívesen (szektásharisnya :D) meg persze a sok házi sütire, zabálás közbeni beszélgetésekre. De jó volt!
    És nagyon örülök, h bekerültem a válogatott képek közé, én is nagyon szeretem ezt a képet, a kendőt azóta is használom!

    VálaszTörlés
  11. köszönöm, hogy ennyi részletet leírtok, megtartom a hangulatot emléknek. Sokan ragaszkodnak a régi babahordozójukhoz, mert erős az érzelmi függés, nekem is megvan sok a az elsőkből.
    A képek: hát, gondolhatod, hogy nem volt egyszerű választani, ezer jó kép volt...

    VálaszTörlés

Hozzászólásodat ellenőrzés előzi meg:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...